Als dagvoorzitter en jurylid is Árpád Halászi al geruime tijd betrokken bij de Nationale Makelaar Awards. Ook dit jaar presenteert hij de feestelijke uitreiking, die op 23 november in Gasthuis Leeuwenbergh in Utrecht plaatsvindt. “Een voor de makelaardij belangrijke verkiezing, waarin voor mij naast de zes verschillende awards vooral de medewerkers centraal staan. Zij zijn immers verantwoordelijk voor het behalen van de successen op basis waar van de ondernemer een award wint.”
Halászi ziet de award uitreiking als een inspirerend platform waar ondernemers en hun medewerkers kennis kunnen delen en op doen. “Organisator REBS zorgt voor een bijzondere locatie en haalt alles uit de kast om van de uitreiking een leuk en informatief evenement te maken. Een evenement dat ondernemers met hun hele team zouden moeten bezoeken om ze het gevoel te geven dat ze het afgelopen jaar samen keihard gewerkt hebben. De uitreiking is een feestelijk moment en een grote kans voor ondernemers om hun medewerkers te boeien en binden.”
Goede inhoudelijke opzet
Los van de feestelijke uitreiking is Halászi onder de indruk van de inhoudelijke opzet van de verkiezing. “De zes categorieën waarin awards te winnen zijn, hebben allemaal betrekking op de dagelijkse praktijk van makelaars en hun toekomst. Door per categorie alle inzendingen door een vakkundige en onafhankelijke jury te laten beoordelen, krijg je een kritische selectie van genomineerden. Diezelfde jury kiest uit die drie genomineerden vervolgens ook de uiteindelijke winnaar.”
De organisatie van de verkiezing heeft hiervoor een gestandaardiseerde werkwijze opgesteld aan de hand waarvan de juryleden te werk gaan. Halászi: “Deze uniforme manier voor jurering zorgt voor transparantie en een goede weging van de binnengekomen aanmeldingen. Dat zorgt voor een verkiezing op basis van kwaliteit en impact voor de makelaardij.”
Impuls
De Nationale Makelaar Awards kunnen volgens de dagvoorzitter voor makelaars een belangrijke impuls zijn. “Bijvoorbeeld om creativiteit en enthousiasme binnen het team aan te jagen. Ik hoor wel eens ondernemers die zeggen te twijfelen om deel te nemen aan de verkiezing en om naar de uitreiking te komen. ‘Wie moet er dan op de winkelpassen’, wordt er dan gezegd. Dat laatste moet je gewoon kunnen organiseren. Zorg dat je medewerkers aanwezig kunnen zijn en gun ze dat podium.”
Een andere reden om aanwezig te zijn, vormen de nieuwe contacten die je als makelaar kunt opdoen, zo zegt Halászi.“In gesprek met collega-makelaars kun je ervaringen delen en leren van de aanpak van anderen. Die gesprekken kunnen leiden tot nieuwe ontwikkelingen binnen je eigen bedrijf of zelfs vormen van samenwerking. Vooral voor de kleine kantoren tot vier medewerkers kan het evenement waardevolle relaties opleveren.”
Wake up call
Makelaars die twijfelen over deelname aan de verkiezing van de Nationale Makelaar Awards roept Halászi op die twijfels overboord te zetten. “Deelname aan een verkiezing is spannend, dat hoort er bij, maar doe gewoon mee. En wees ook niet bang om niet te winnen of niet genomineerd te worden. Als ondernemer sta je achter je keuzes en ben je trots op de mijlpalen die je hebt bereikt. Deel die trots met anderen. Wie weet neem je een award mee naar huis.”
Volgens Halászi is het grote voordeel van deelname aan de verkiezing dat het altijd iets oplevert. “Zie het als een wake up call. Als je niet wint, kan deelname je leren waar je het nog beter kunt doen. Met die eventuele verbeter voorstellen kun je vervolgens aan de slag. Bovendien is het ook gezond ondernemerschap om jezelf via de verkiezingen een onafhankelijke spiegel voor te houden. Een mooi moment van zelfreflectie waar je samen met je teamvoordeel uit kunt halen.”
Árpád Halászi
Binnen de makelaardij is Árpád Halászial jaren een bekend gezicht. Als managing partner van ProPerformance Group geeft hij samen met de Real Estate Business School (REBS) al zeven jaar opleidingen en trainingen aan makelaars. “In die tijd heb ik tussen de 700 en 800 makelaars mogen ontmoeten en uitgebreid kennisgemaakt met de wereld waarin zij hun werk doen.”
Halászi is als ondernemer meer dan 15 jaar betrokken bij het wendbaar maken van organisaties. Hij is gespecialiseerd in verschillende disciplines waaronder leiderschap, cultuur transformatie en organisatie strategie. “Disciplines die allemaal invloed op elkaar hebben en door alle lagen van een bedrijf gaan. Van de CEO tot de medewerkers op de werkvloer. Daarom zijn de Nationale Makelaar Awards voor mij ook de nationale medewerkers awards.”
Praktische informatie
· De inschrijving sluit op: 28 september
· Bekend making van de 3 genomineerden per categorie: 11 oktober
· De ticketverkoop voor de uitreiking start op: 24 augustus
· De uitreiking van de Nationale Makelaar Awards is op: 23 november
De zes categorieën
Net als in 2022 worden de Nationale Makelaar Awards uitgereikt in zes categorieën. Dit zijn de zes categorieën:
1. Beste Start-up
2. Beste Grown-up
3. Beste Marketing
4. Beste Innovatie
5. Beste Social
6. Beste Website
Dit zijn de partners
Dit zijn de eerste officiële partners van de Nationale Makelaar Awards: OGonline, Blinqlab, Perfectkeur, DoubleWeb, Mijnverkoopmakelaar, Yisual, eztat, REBS en Vastgoed Actueel.
Reserveer hier je tickets. Met 3 PE-punten NRVT Wonen. Wacht niet te lang met reserveren, er zijn 150 tickets beschikbaar.